Feelings. Student’s review


Anna Ostroumova-Lebedeva. Pavlovsk. Gates. 1945. Watercolor on paper. The Perm Art Gallery, Perm, Russia. Right-clicked from http://www.abcgallery.com

(Note from blog admin: For students: please specify the provision or principle (e.g., conflict of interest, single-sourced, improper emphasis, etc.) being observed or violated. General expressions of feelings will not get you points. Thanks)

 Posted by Student No. 12, blog entry no. 1; unedited by blog admin  


        Quote” Last November 23, Philippine Daily Inquirer published ‘Writing dirty wins international award for PDI reporter’ and ‘Inquirer exhibits Cannes Lions best Creative Minds’ in their front page. The two stories were written by Elza Victoria and Marlet D. Salazar respectively.    

        quote “Instead of placing important news at the front page, the Inquirer opted to publish these socially irrelevant articles that are unworthy to be highlighted. The purpose of these articles is to boost Inquirer’s image to its readers. In addition, the country’s leading broadsheet allowed their business interests and biases to influence them in their news-reporting. The newspaper should have placed these stories, which contain minimal news values, in the latter pages.” Closed-quote.Nov 27, 11:49 PM —  


4 thoughts on “Feelings. Student’s review

  1. Razon said in an interview that they were following the sop when they arrested the journalists who were with trillanes in the manila pen at the makati stand off. Is this sop on the books, our laws, codes? Was the action by the police lawful?

  2. Student #10
    Journalism 192
    Post #1

    Quote “In an online article posted in the Inquirer’s website (“DoJ chief sees links between Makati standoff, Friday rallies” Last updated 04:14pm, Mla time, 11/29/2007), reporter Lina Dalangin-Fernandez wrote a story regarding allegations of Justice Secretary Raul Gonzalez on Thursday (November 29, 2007) that there is a link between the standoff in Makati City between government forces and a group led by Senator Antonio Trillanes IV, and the planned mobilization Friday by several anti-Arroyo groups.

    However, she failed to get the view of the groups seen by the DoJ chief as sympathizers of Sen. Trillanes’ cause. In this case, she violated the provision obliging journalists to recognize their duty to air the other side; the story is not balanced after all. She should have interviewed at least some representatives of these groups to comment on the remarks given by the DoJ chief.” End of quote. November 30, 2007, 10:14 am

  3. On Nov. 22, 2007, the Philippine daily Inquirer carried the banner story entitled “Magnate tied to cash gifts” by Gil C. Cabacungan, Jr. The story is about the possible involvement of businessman Reghis M. Romero in the distribution of cash gifts to governors last month. Allegedly, the said move was Malacañang’s way of getting support for the weak impeachment complaint filed against PGMA.

    The said banner story is an example of good journalism because it was balanced. It upheld the first provision in the Philippine Journalist’s Code of Ethics, which states: “I shall scrupulously report and interpret the news, taking care not to suppress essential facts nor to distort the truth by omission or improper emphasis. I recognize the duty to air the other side and the duty to correct substantive errors promptly.”

    The story gave both sides of the story. There was an interview wit Sen. Panfilo Lacson, the one making the allegation, and a statement from Romero, who denied the allegation. Other senators, such as Sen. Joker Arroyo and Sen. Jamby Madrigal, were also interviewed about their comments on the issue. This is important so the readers can see other perspectives in looking at the issue. Also, the reader was given context regarding the distribution of cash gifts last October. This helped the reader understand what the issue is all about. No essential details were omitted.

  4. post #1 by student 19 for j192
    quote “Last Dec.5, 2007, the Philippine Daily Inquirer published the article entitled ‘Mindanao to get 30% of budget.’ relating that Mindanao projects will have a bigger portion of the national budget for the next year. Although it featured quotes from House Speaker Jose de Venecia Jr. and comments from Rep. Edcel Lagman of the House Committee on Appropriations, the said article had no author, and looked suspiciously like a press release since it only featured the side of the government, violating the provision in the code of ethics on reporting the other side of the issue. Since an increase in a portion from the the national budget can create a significant impact, the news should have mentioned more details on why, how much was needed, for what projects in Mindanao, etc. ” end of quote

comments are welcome anytime EXCEPT those with more than 12 links or 12 URLs pasted. Tnx)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s